Mainosbannerien merkitys


En ole koskaan nähnyt sellaista mainosbanneria, jota haluaisin klikata. Oikeastaan en näe bannereita ollenkaan, vaikken käytä edes mainossuodatinta. Luen nettiä niin, että jätän automaattisesti mainokset huomaamatta.

Miksi näin?

Nettilukeminen on silmäilyä, jossa etsitään tietoa siitä, mistä milloinkin on kiinnostunut. Mainosbannerit luovat ainakin minulle mielikuvan laaduttomasta tusinatuotteesta (lehtitarjous, lumelääke tms.) ja jonkinlaisesta huijauksesta tai ostopakosta. Tämä johtuu siitä, että mainosbannerit ovat ärsyttäviä ja sotkevat muuten selkeitä käyttöliittymiä väreillään ja liikkeellään. On täysin turhaa yrittää ärsyttävillä bannereilla saada lukija ostamaan jotain, mikä häntä ei ainakaan sillä hetkellä ollenkaan kiinnosta. Mainosbanneri ei ole ainakaan koskaan omalla kohdallani johtanut ostopäätökseen.

Tarpeeseen kohdistuvaa mainontaa

Edellisessä postauksessani käsittelin tuotteen ostamista netistä. Nettimarkkinointi toimiikin vain, jos käyttäjällä on oikeasti tarve ostaa tietty tuote. Tuo tarve taas on voinut tulla ihan mistä vain, kuten minulla ihan tavallisesti sitä kautta, että olin kokeillut kaverin laitetta ensin ja todennut sen hyväksi. Myin tuotteen lopulta tavallaan itse itselleni. Tässä piilekin se nettimarkkinoinnin avain, eli kuinka kohdistaa markkinointi oikealle käyttäjälle oikealla hetkellä? Ja kuinka brändätä tuotteita netissä ärsyttämättä käyttäjiä?


Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: